Ποιος θα μπορούσε να είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους να εξαπατήσετε κάποιον για να του πάρετε τα χρήματά;
Φανταστείτε ότι δέχεστε ένα τηλεφώνημα από την τράπεζά σας που σας ενημερώνει ότι ο λογαριασμός σας έχει παραβιαστεί και ότι για να διατηρήσετε τα χρήματά σας ασφαλή, πρέπει να επιβεβαιώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία.
Ο επείγον χαρακτήρας του τηλεφωνήματος και ο «πανικός» στη φωνή του «υπαλλήλου» της τράπεζας μπορεί όντως να είναι αρκετός για να σας κάνει να μοιραστείτε ευαίσθητες πληροφορίες. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό το άτομο μπορεί να μην έχει σχέση με την τράπεζά σας – ή μπορεί να μην υπάρχει καν, προειδοποιεί η ομάδα της παγκόσμιας εταιρίας λογισμικού ασφαλείας ESET. Θα μπορούσε να είναι απλώς μια φωνή που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνολογίας και που ακούγεται απόλυτα ανθρώπινη.
Αυτό δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο και τα παραδείγματα τα τελευταία χρόνια είναι πολλά. Το 2019, ο διευθύνων σύμβουλος εταιρείας ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο εξαπατήθηκε από φωνή deepfake που έμοιαζε με τη φωνή του διευθύνοντα συμβούλου της μητρικής εταιρείας στη Γερμανία και πλήρωσε σχεδόν 220.000 ευρώ. Με τον ίδιο τρόπο, ένας εργαζόμενος στο λογιστήριο πολυεθνικής εταιρείας εξαπατήθηκε μέσω μιας deepfake βιντεοκλήσης το 2024, με αποτέλεσμα να κοστίσει στην εταιρεία του 25 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.